W miarę jak przyszłe biuro ewoluuje, niezależnie od tego, jaki kształt przyjmie, menedżerowie muszą być gotowi do adaptacji.
Styl zarządzania jest dziś wszystkim i wygląda na to, że w przyszłości będzie tak samo, jeśli nie bardziej, ważny. Wysoka jakość zarządzania jest kluczem do utrzymania obecnego poziomu zatrudnienia i przyciągania nowych talentów. Słabe zarządzanie jest jednym z głównych powodów, dla których pracownicy opuszczają firmę.
Jednak w miarę zmian menedżerowie muszą być pod ręką, aby pomóc pracownikom przejść przez wszelkie trudności i pomóc im zarządzać zmianami w miarę ich pojawiania się.
Zobacz ten film, który mówi o kluczowych różnicach między świetnymi i dobrymi menedżerami.
Prawdopodobnie pojawi się kilka wyzwań związanych z zarządzaniem, gdy ujawni się nowe biuro przyszłości. Chociaż nie mamy kryształowej kuli i żadnych solidnych odpowiedzi, istnieją pewne przewidywania, co do których zgadza się wielu ekspertów. Zatem, jakie wyzwania mogą pojawić się na drodze przyszłego menedżera?
Zwiększona liczba pracowników zdalnych
Pracownicy biurowi przyszłości mają wiele możliwości wyboru sposobu pracy, a niektórzy mogą poprosić o pracę zdalną. W takim przypadku menedżerowie muszą opracować plan, który zapewni stałą komunikację w godzinach pracy. To utrzymuje zespół razem i pozwala uniknąć wszelkich nieporozumień lub problemów, które mogą się pojawić.
Oczywiście, istnieje wiele korzyści z elastycznej pracy zarówno dla pracownika, jak i pracodawcy, więc jest to po prostu przypadek zarządzania możliwymi minusami i znalezienia sposobu na ich obejście.
Zapewnienie pracownikom poczucia wartości
To zawsze był ważny aspekt zarządzania, ale w przyszłości będzie jeszcze ważniejszy. Pracownicy prawdopodobnie będą przykładać większą wagę do tego, aby czuć się doceniani i aby ich głos był słyszany. Menedżerowie muszą zapewnić, że mają politykę otwartych drzwi i że zawsze są pod ręką, aby wysłuchać pracowników, gdy mają problemy lub po prostu chcą przedstawić swoją sugestię.
Chodzi również o to, aby rozmawiać z pracownikami przed wprowadzeniem zmian, aby opanować ewentualny lęk przed zmianami i aby wszyscy byli na bieżąco z tym, co się dzieje.
Projektowanie biura przyszłości
Przyszłe biuro będzie prawdopodobnie bardziej doświadczalne, a więc skupione na doświadczeniach pracowników i gości. Menedżerowie będą musieli zaprojektować tę przestrzeń, oczywiście z udziałem swoich pracowników.
Sposób, w jaki zaprojektowane jest biuro, może mieć ogromny wpływ na to, czy firmy będą w stanie przyciągnąć nowe talenty, jak również utrzymać obecnych pracowników.
Staje się bardziej zrównoważony i przyjazny dla środowiska
Firmy muszą robić o wiele więcej dla naszej planety i to prawdopodobnie zmieni się w przyszłości. Biura będą musiały być projektowane i prowadzone z myślą o ekologii, skupiając się jednocześnie na tym, aby stawały się bardziej zrównoważone. Zwłaszcza pracownicy z pokolenia millenialsów już zwracają na to uwagę, decydując się na firmy, w których chcieliby pracować, a w nadchodzących miesiącach i latach będzie to jeszcze bardziej powszechne.
Nadążanie za nowymi technologiami biurowymi
Technologia nigdy nie stoi w miejscu na bardzo długo i technologii biurowej w przyszłości będzie prawdopodobnie bardziej usprawnione niż kiedykolwiek wcześniej. Oznacza to, że systemy są prawdopodobnie zsynchronizowane do pracy razem, a komunikacja za pośrednictwem Internetu jest prawdopodobnie stanie się bardziej popularny. Jest to jeszcze bardziej prawdopodobne przy zwiększonej liczbie pracowników zdalnych, których prawdopodobnie zobaczymy.
Kierownicy będą musieli szukać najlepszych opcji technologicznych dla danego biura i upewnić się, że pracownicy są przeszkoleni i zadowoleni z tego, co jest wdrażane.
Te wyzwania prawdopodobnie pojawią się w nadchodzących miesiącach lub latach, ale z pewnością nie są nie do pokonania.