Bądźmy szczerzy, nie jest możliwe, aby dogadać się z każdym, przez cały czas. Może masz zły dzień i pstrykasz na kogoś bez sensu. Może nie zgadzasz się co do pomysłu, który omawiacie przy stole w sali konferencyjnej.
Niezależnie od przyczyny, od czasu do czasu nie zgadzanie się z kolegami jest normalne. Czy oznacza to jednak, że musisz pozwolić, aby przerodziło się to w pełnowymiarowy konflikt w miejscu pracy?
Z pewnością nie.
Jeśli nie zgadzasz się z jednym z kolegów, musisz poradzić sobie z tym w określony sposób, aby uniknąć pogorszenia sytuacji. Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci w tym, co czasami może być frustrujące.
- Poświęć chwilę na uspokojenie się - Nie próbuj rozmawiać o problemie, gdy jesteś zły lub zdenerwowany. Idź gdzieś spokojny, być może iść i usiąść w kabinach biurowych, i wziąć pięć minut dla siebie. Jeśli możesz, wyjdź na zewnątrz, bo świeże powietrze zdziała cuda.
- Pamiętaj, że każdy ma prawo do swojej opinii - Przypomnij sobie, że każda osoba ma prawo do swojej opinii, tak jak ty. Nie musicie się zgadzać we wszystkim.
- Szukaj większego obrazu - Pamiętaj o ogólnym celu zespołu. To jest większe niż mała różnica zdań.
- Porozmawiaj zkolegą, gdy obaj jesteście spokojni - Nie próbuj rozmawiać z kolegą, gdy obaj przeżywacie silne emocje. Kiedy sytuacja się uspokoi, zapytaj, czy możesz przeprowadzić krótką rozmowę i pamiętaj, aby nie wskazywać palcem winy ani nie wznawiać sprawy.
- Zgódź się na niezgadzanie się - Po prostu zgódź się na niezgadzanie się w tej sprawie. Ponownie, nie każdy może zgodzić się na wszystko!
- Pozwól sytuacji odejść - Kiedy już zajmiesz się sprawą, pozwól jej odejść. Nie poruszaj jej ponownie.
Niezależnie od tego, czy nie zgodziliście się na coś podczas sesji współpracy, czy też pokłóciliście się siedząc przy biurku, ważne jest, aby przezwyciężyć takie problemy, aby uniknąć poważnego konfliktu w biurze. W większości przypadków powinniście być w stanie odłożyć na bok swoje różnice i rozwiązać problem. Jeśli jednak okaże się, że nie jesteś w stanie tego zrobić, być może będziesz musiał zwrócić się do swojego kierownika, aby wystąpił w roli mediatora i ostatecznie zakończył sprawę.